MIDDIN

POSITIONEREN EN ORGANISEREN BEHANDELDIENST

Middin helpt mensen met een beperking of niet-aangeboren hersenletsel met wonen, werken, leren, vrije tijd en met voor zichzelf zorgen. De organisatie heeft 180 locaties in de steden en dorpen van Zuid-Holland. Belangrijk onderdeel van de organisatie is de behandeldienst van waaruit verschillende professionals hulp bieden aan de cliënten en de teams ondersteunen. Toenemend aantal vragen en een toename van de zorgzwaarte vragen steeds meer van de behandeldienst. Ook groeide de strategische rol van de (managers van) de Behandeldienst. Hierdoor werd de span of attention van de managers te groot.

Ik ondersteunde de twee managers van de behandeldienst met het sterker positioneren en organiseren van de behandeldienst door:

  • Schaduwadvies over de invulling van de rol als manager van de behandeldienst;
  • Sparrend met de managers herontwerpen van de behandeldienst passend bij de actuele ontwikkelingen;
  • Expliciteren van alle onderliggende redeneringen zodat het herontwerp voor betrokkenen logisch werd.